Wednesday, September 30, 2009

Dong Yi Shun

Mulanya happy nampak ada lampu terbuka


Bila nampak perkakas tersusun diluar.... dapat agak dah... tipah tertipu....



Inilah nama restoren yang menyediakan sajian makanan halal 'chinese muslim' yang pernah beroperasi di The Summit, USJ Subang Jaya.

Sebaik saja akak terbaca mengenainya dalam blog aint-super-woman, akak pun mengajak suami akak untuk pergi mencuba. Kami memang meminati makanan chinese muslim. Melihatkan gambar makanan yang dipaparkan diblog tersebut, memang menyelerakan.

Selepas solat maghrib, kami pun bergegas ke sana. Melalui Kesas Highway, kamipun tiba dihadapan The Summit. Dari parking kereta dah nampak nama 'Dong Yi Shun'. Leganya, mudah parking dan restorennya pun berdekatan dengan parking. Melihatkan kerusi diletakkan di atas meja, akak merasa cuak. Sebaik kaki menghampiri restoren tersebut, kelihatan barang-barang dapur sudah berada diluar premis.

" Hmmm..... memang sahlah dah bungkus restoren ini...." Getus hati akak.

Suami akak terlihat beberapa orang pekerja sedang mengemas-gemas di dalam restoren terbabit. Ditanyanya pada seorang pekerja.

" You're closed ?...."

" Yes.... we're moving to Kota Damansara " Jawap lelaki tersebut dalam pelat Inggeris. Tangannya menghulurkam sekeping kad alamat baru restoren tersebut.

" Hmmmm.... tipah tertepi lagi......" Keluh akak.

Memang kami dah pernah terkena begini dahulu. Ekoran dari menonton Jalan-jalan cari makan, kami pun terus pergi ke premis restoren tersebut di Alamanda tapi malangnya restoren tersebut telahpun tutup walhalnya baru semalam kami menonton Jalan-jalan cari makan.


No comments:

Post a Comment

Sila beri komen anda.

Hamster nak makan...