Tuesday, September 8, 2009

Hari Lahir ke 45.



Ikutkan memang akak dah tak mahu menyambut hari lahir. Sejak tahun lepas rasanya akak dah tak berminat nak sambut hari lahir. Sejak tahun lepaslah akak mula dialysis dan tarikhnya dekat dengan sambutan hari lahir ke 44. Memang masa tu akak terasa sedih sangat. Dahlah sakit, kena dialysis seumur hidup, rasanya dah tak ada lagi berita yang menggembirakan buat akak. Saat gembira seakan dah berlalu jauh dari akak.
Lupanya akak ni sebagai manusia. Sebelum ini akak dapat banyak perkara yang menggembirakan hati. Seperti saat berumahtangga, mempunyai anak, suami yang baik dan penyayang, suami naik pangkat tetapi semua itu akak lupa hanya kerana Allah menguji akak dengan penyakit Buah Pinggang yangmana perlukan rawatan dialysis seumur hidup.
Alhamdulillah, dalam banyak kepayahan dan pernah berhenti pernafasan sebentar sehingga kena intubate dan ventilate...... akak dahpun dapat menerima kenyataan bahawa semua ini dugaan dari ALLAH yangmana dengan ujian ini akak akan menjadi insan yang lebih baik dari dahulu.
Pada tahun ini tidak terkecuali. Hari lahir datang lagi... Pagi-pagi lagi akak dah dapat ucapan selamat hari lahir dan begitulah selama sepanjang hari. Rata-rata saudara dan teman-teman mendoakan kesihatan yang baik dan umur yang panjang.
Dari anak-anak, zahrah dan ain membuat kad hari lahir sendiri...qeeb pula mengajak adik dan kakaknya menyanyikan Happy Birthday di Facebook dan dari suami akak ialah satu Laptop Acer Aspire one (untuk akak bawa semasa dialysis) dan kek black berry cheesecake.
Alhamdulillah. Akak masih diperlukan dan diingati nampaknya.

4 comments:

  1. HAPPY BELATED BIRTHDAY MAK LONG DARI AYMAN, NADIA, MAMA AIDA N AYAH IDZMI. Semoga sihat2 dan dirahmati Allah selalu, insyaAllah.

    ReplyDelete
  2. Tima Kasheh Aida,Idzmi,Aiman dan nadia......

    ReplyDelete

Sila beri komen anda.

Hamster nak makan...