Friday, August 7, 2009

Anak ketiga















Inilah adalah anak ketiga akak. Kelahirannya pun mempunyai cerita yang menarik untuk di kongsi.

Anak akak ni, sepatutnya di sambut oleh pakar perbidanan perempuan. Tetapi, pada pagi pembedahan, pakar perempuan tersebut tidak dapat bertugas kerana kepulangannya dari Kota Bharu dengan menaiki pesawat telah terganggu. Beg pakaian beliau telah dihantar ke pesawat lain.

Olehkerana masih terdapat pakar lain yang bertugas, maka untuk melakukan pembedahan tersebut, pakar tersebut telah menggantikan pakar perempuan tadi. Pakar ini namanya Dr Tham dan beliau adalah seorang pakar lelaki. Memang perancangannya kami memilih doktor perempuan tetapi dah ditakdirkan pakar lelaki yang akan membedah akak.

Pakar biusnya pun pakar lelaki. Lembut orangnya dan rajin menerangkan apa yang berlaku.
Sebaik pisau menoreh perut akak, (boleh rasa tapi tak sakit), Dr Tham pun cuba mengeluarkan baby. Akak dapat merasakan setiap pergerakan tangan semasa beliau keluarkan baby. Akak terasa sangat penat. terasa tangannya cuba mengorek-gorek baby keluar. Serasa macam kita keluarkan perut ikan. Uhhh.... Dalam dewan bedah, bising sungguh mulut akak. Dr Zainal, pakar bius cuba menenangkan. Sakit tu, taklah rasa tapi semasa Dr Tham cuba keluarkan baby, terasa sangat.

Selesai pembedahan., baby di bersihkan dan di iqamatkan oleh suami akak. Sebelum pembedahan suami akak di pelawa turut sama menyertai, tetapi suami akak tak sampai hati nak melihat pembedahan tersebut.

Setelah selesai semuanya, akak berpeluang melihat baby dan terkejut akak rupanya macam anak cina. teringat akak rupanya macam kawan cina akak yang selalu berbual-bual kalau jumpa di kedai. Tembam, sepet dan chubby...

Apapun Alhamdulillah. Segalanya selamat.

Kami namakan baby itu QURRATA AIN -Penyejuk Mata.

No comments:

Post a Comment

Sila beri komen anda.

Hamster nak makan...