Monday, November 2, 2009

Jika ini....


Jika ini adalah hasil kebun akak di Farmville, Face Book... selesanya.... tanam, tuai dan dapat hasil....
Dan jika inilah rupanya hasil yang akan akak dapat, sanggup akak lepas dialysis terus pergi kebun, cabut rumput ke..membajak ke.. taklah menggajikan orang berambut perang tu.
(Sekadar berangan petang isnin....)

9 comments:

  1. Akak....sape yang berambut perang tu?

    ReplyDelete
  2. ila,
    penjaga kebun di Farm Face book. kadang anak akak perangkan rambutnya, kadang di hijaukannya..

    ReplyDelete
  3. Nampak segar betul buah2an tu... Rambuatan kat depan rumah kakcik tu, bila la nak masak agaknya.. buahnya memang manis sangat.. Mangga banyak lagi...

    ReplyDelete
  4. kakcik,
    kalau dah berbuah rambutan tu, jangan lah lupa panggil saya datang...(menjemput diri sendiri). Saya dah dua tahun menanam pulasan, rambutan dan jambu... hmmm... tak besar-besar pun..kemetot aje..

    ReplyDelete
  5. rahmah
    tergelak saya baca entry ni..hahaha

    ReplyDelete
  6. InsyaAllah Adik.. kalau nak mangga, setakat ini bila2 masa pun ada.. memang tak henti berbuah, cuma skrg buahnya dah agak kecil..

    ReplyDelete
  7. kak ezza,
    lama tak dengar kabar...

    kakcik,
    mangga pun manggalah.. kecik pun tak per...

    ReplyDelete
  8. akak,

    takkan nak tunggu buah2 tu besar...gi je pasar malam.hihihi...

    buah jambu air tu kan, letak kicap dalam mangkuk, letak gula sikit, cari belacan, cari cili api, tenyehhhhhhhhh.....

    sssrrrrpppp.....sedapnya colek!

    ReplyDelete
  9. fa,
    untung dah malam... memang menggiurkan...

    ReplyDelete

Sila beri komen anda.

Hamster nak makan...