Tuesday, January 19, 2010

Pertama kali jejak kali ke Dataran Pahlawan Melaka.


Semalam akak dok cari-cari dalam handphone cap aikon terjumpalah gambar yang akak transfer dari handphone suami akak. Lama dah kami ambil gambar ni. Inilah gambar yang akak janji nak tunjukkan sewaktu kami anak beranak (tak termasuk abahnya) pakai baju rumah - baju tidur ke Dataran Pahlawan Bandar Hilir Melaka.

Awalnya kami berjalan-jalan melihat jeti ke Pulau Besar di Umbai. Kemudian, suami terus bawa kami ke Bandar Hilir. Dapat kemudahan letak kereta (ada kebetulan kosong), kami terus letak kereta dan berjalan masuk ke dalam Dataran Pahlawan. Akak punyalah rasa tak selesa, tapi suami kata dah cukup okaylah....

Lihatlah pakaian budak-budak...







Baju ini akak belikan sewaktu jalan-jalan di Dataran Pahlawan tapi tak sempat tukar....


13 comments:

  1. Salam Dik Mah..

    ok la tu.. kakcik ingatkan kut pakai baju tidur kain kapas tu.. :)

    ReplyDelete
  2. kakcik,
    Hmmmm... idaklah teman sanggup pakai baju tidur kain kapas ajer.... mau pengsan teman....

    ReplyDelete
  3. Kalau baju dirumah kak Zai setuju tapi bukan baju tidur.Kadang2 budak2 selesa dengan pakaian begitu, ringkas.

    ReplyDelete
  4. kak zai,
    itulah pertama kali masuk shopping complex berbaju rumah...
    tak sanggup kalau kena lagi...

    ReplyDelete
  5. Akak, okaylah tu asal depa mandi, hehe *giggle sambil kedua kaki dan tangan keudara*.

    ReplyDelete
  6. IS,
    kami belum naik lagi menara Taming Sari...minggu ni nak balik kampung lagi, nak cubalah naik menara taming sari ataupun ikut river cruise...

    kak som,
    pssttt.....(sambil jeling kiri dan kanan) bangun tidur terus pergi...ada tak i mentioned 'mandi'?... aiyooo!... bongkar rahsia teramat rahsia....

    ReplyDelete
  7. Wooo... kalu macam tu AKAK dah kata baju tidur, kalu baju buat berjalan, ntah cemana lah pulak ek.. hehehe...

    Okey ler tuu.. mujur tak pakai kaftan jer semua.. Kalu ada yg pakai baju tidor (lingerie) tu, baru haruuu... hahahaha

    ReplyDelete
  8. kakzie,
    memang terpaksa redah..untung tak jumpa org yg akak kenal... maluuu....

    azie,
    baju tu memang budak2 buat tidur..(baju lama-seluar ain kan senteng...)
    akak pakai kaftan untuk solat...
    lingerie memang takda...(takut terbelit nanti.. :-)

    ReplyDelete
  9. ooo..dah penah pegi dataran pahlawanlah ni..
    ida yg anak jati melaka pun baru 2,3 kali je singgah..

    ReplyDelete
  10. Akak .... ayoooooooo ... (rahsia disimpan dlm liver, donch wori)

    ReplyDelete
  11. ida,
    betullah..kita ni serupalah...mentang2 melaka tu kampong kita, tak peduli sangat nak jenjalan tengok2 menara taming sarilah...,river cruise lah... kena cuba jugalah...

    kak som,
    biar pecah telur jgn pecah rahsia...:-)

    ReplyDelete

Sila beri komen anda.

Hamster nak makan...