Monday, February 8, 2010

Kisahnya hari Senin.


Selesai dialysis, kami pergi ke Cyberjaya. Kali ini pergi lunch kat Seri Penang. Restorennya sebelah dengan Bapak kaya. Akak malaslah nak cerita kisah kenapa akak pergi restoren sebelah Bapak Kaya setelah dekat 2 bulan jugaklah kami menghabiskan seluruh peluh (berpeluh beb, makan nasi ayam depa...) matawang ringgit dan petrol ke Bapakkaya...

Cubaan pertama kami di Seri Penang membuahkan hasil yang baik sekali.
Akak dipaksa order Kway teow goreng ( suami akak sebenarnya teringin nak tahu kwayteow Seri Penang sedap kah atau Bapakkaya sedap... Verdict:..Seri Penang.....).pssst kanda som... i dah tolong rasakan KT Gor Seri Penang KHAS utk you.....
Suami akak mana boleh kalau tak order Mbek Chop... Verdict : Sedap.. sos lain dari yg biasa.. daging masak garing dan siap potong kecil-kecil...
Air akak minta ribena sprite... Verdict: Sedap..
Suami order Rainbow Lychee.. Verdict : nampak sedap.. akak tak rasa, takut lebih air...)

Balik dari Seri Penang

Akak : Yang, sedaplah... boleh datang lagi lah sini... tapi nasi ayam tak der...

Suami : Hmm nanti kita cuba yang lain.... Nasi ayam ada.. saja jer abang tak bagitau....

Akak : Iyer?... ( Hai?! tak serik lagi ker?....)


Inilah Seri Penang di Cyberjaya bersebelahan dengan Bapakkaya...

Belum sempat lihat menu, suami dah orderkan akak kwayteow goreng...

Suami akak akan tetap mengambil Mbek Chop...

Airnya yang menghilangkan dahaga... dan juga rojaknya... memang mengancam....



10 comments:

  1. Amboiiii.... tukar lokasi yerr.. Tapi berbaloi nampaknya...

    Lain kali order guna hp jer Nasi Ayam tu.. So En Abang tak leh tahu... heheheh..> menghasut

    ReplyDelete
  2. Kalau mak asik nasi ayam, padanlah mak suka usik anak tu ayam goweng. heehee....guwau je. :)

    ReplyDelete
  3. azie,
    betuilah.... tima kaseh....

    ReplyDelete
  4. eleena,
    si kakak lah memandai panggil aisyah ayam goweng..jd kelakar pulak...
    best pulak panggil dia ayam goweng.

    ReplyDelete
  5. cikMah, timakasih bebanyak kunyah dan telankan untuk kita KT gor tu. U're my fwen ;-)

    Kiranya nih dah talak 3 kat siPaparich ke??

    ReplyDelete
  6. kak som,
    bukan setakat kunyah dan telan... siap burp lagi...
    Rasanya dah talak 3 dah dgn sibapakkaya....
    Nanti jap...
    kena kiralah...
    semalam cakap sekali..
    hari ni cakap sekali...
    baru talak 2 lah....
    (nanti bila windu kat roti dia...macamana?...)
    I tak jatuhkan sekali 3... I pikir dalam2 dulu...

    ReplyDelete
  7. Rasa mcm bergoyang iman I tengok the Mbek Chop..

    ReplyDelete
  8. ja,
    saja jer i nak mengoncang-goncangkan iman u sebaik u terlihat mbek chop.....
    tapi untuk owang BP yg terlebih sikit tinggi, kena berhati-hati sikit... makan ubat kena ikut waktu, dan boleh menjamah barang secubit dua...

    ReplyDelete
  9. zie,
    betui..memang mengancam..makan banyak boleh mengancam kesihatan....:-)

    ReplyDelete

Sila beri komen anda.

Hamster nak makan...