Friday, March 12, 2010

Kisah dialysis...


Suami patutnya cuti, tapi masih perlu jejak tayar kereta ke hospital jugak sebab mem ni nak bergayut jugak ngan mesin dialysis...
Selesai antar anak-anak ke sekolah, ke hospital pula....

Selesai urusan 'pengayutan' di mesin, 'persandingan' ringkas dan 'penyucukan' lengan... maka bermulalah khidmat dialyser menggantikan fungsi buah pinggang yang sudah tak boleh menapis dan membersihkan darah dalam badan.

Dalam pada menanti waktu selesai kira-kira 4 jam, lektop dan hp menjadi teman. Ketawa sensorang... dah jadi kebiasaan bila akak diusik teman2 maya. Pertama kali menggunakan Yahoo Messenger. Terfikir.. kenapalah, dulu tak cuba?....

Eprex yang baru... cantik dan canggih...

7 comments:

  1. kak
    cube treatment eLIFE
    http://ranjau2hidup.blogspot.com
    http://www.one2u.com/pro_eLIFE.html
    insyaAllah boleh pulih..

    ReplyDelete
  2. lupa lah...
    sebulan sekali ke??
    eprex tu..

    ReplyDelete
  3. salam akak,

    heeeeeeee
    gitu la tjawab suami yg baik kan
    tahniah!!

    akak guna eprex berapa ya?
    mak biru eprex 2000

    kata org eprex ni bahaya
    kesan pada salur kolon?
    betul ke akak?
    sedih la kenang kan mak

    tq akak

    ReplyDelete
  4. siti,
    tq..

    drIs,
    terpulang.. ada pesakit 4000 seminggu..
    akak 2000 x 3

    eleena,
    eprex untuk tambah darah..

    birU,
    ttg bahaya..
    (hmm kena tanya doktor..)
    tak pernah dengar lagi...
    akak guna 2000 tiap kali dialysis

    ReplyDelete
  5. sib baik ada laptop peneman akak :D

    ReplyDelete
  6. mimie,
    betul..syukurlah...
    lektoklah yg menghubungkan kita sesama kita.. kan.. kalau tak tu, taklah kita kenal... :-)

    ReplyDelete

Sila beri komen anda.

Hamster nak makan...