Thursday, March 11, 2010

Sekali lagi Syukur Kehadrat Allah.


Sekali lagi hari ini, akak merasa kenikmatan berbuka puasa sekali lagi. Alhamdulillah... diberikan kesihatan yang baik sehinggalah waktu berbuka. Seharian akak duduk dan menerima panggilan dari bekas-bekas pelajar SMK Kg Baru.

Bila menjelang senja, akak pun turun kebawah untuk memasak juadah berbuka puasa. Keseronokan dapat berbual semula dengan teman lama sehinggakan ada seorang teman tu tinggalnya dalam satu kawasan rumah akak (Seksyen 5 juga) tanpa kami mengetahuinya. Kuasa Allahlah jua... Bila dah ditetapkan masa untuk bersua maka dapatlah kami bertemu. Kun Fayakun. Alhamdulillah.

Masakan pertama ialah Sagu Kacau. Ini adalah kuih kegemaran akak sewaktu kecil dahulu yangmana Arwah Makcik Ramlah akan selalu membuatnya. Kesedapan kuih ini walaupun dimakan tanpa kelapa parut digaul garam, tetap kekal dan begitulah rasanya sebagaimana akak menikmatinya dahulu.

Tiba-tiba teringin nak makan mee goreng kasar berkicap pulak...

Untuk suami yang tak berapa gemar mee goreng, akak masakkan udang galah masak kari...

Sebagai pasangannya akak sediakan sambal belacan juga...


8 comments:

  1. mmmm..terliur la pulakkkk....(nasib, nasib)

    ReplyDelete
  2. Kue sagu tu peberet TK..
    mee gowen peberet I tp tak leh nak mamam sgt sbb peyut tak tahan..

    Akak, akak sj nak goyang2kan iman I ke mlm2 Jumaat ni? ;-) I tgh lapaq nih!!

    ReplyDelete
  3. Kegembiraan jelas di wajah hajah.

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah.. syukur masih kuat AKAK berpuasa..

    AKAK, masak apapun jika penuh rasa kasih sayang, pasti sedap KAK...

    ReplyDelete
  5. fa,
    mcm ni biasa ja... fa.

    ja,
    TK suka sagu kacau... senang jer kan nak buat...
    mee gowen mmg feberat akak.
    sabaq ja.... perut kenyang bukan boleh panjat tebing barat... biaqlah lapaq2..cergas sikit..

    kak hajah nora,
    memang gumbira sesangat...

    azie,
    alhamdulillah.. masih dapat nikmat berpuasa dan berbuka...
    alhamdulillah... terima kaseh.

    ReplyDelete
  6. tak baik tau ,menggestrikkan orang yang kununnya nak diet ni...

    ReplyDelete
  7. nampak sedapnya mee goreng akak tuh....

    ReplyDelete
  8. Dr IS,
    kesian kat u.....
    sowiiiiiii.......

    zila,
    mee goreng ni, kenkadang masa campak2 sedap.. masak macam nak fengsan... tak sedappp....

    ReplyDelete

Sila beri komen anda.

Hamster nak makan...