Monday, December 14, 2009

Papparich Cyberjaya.

Jumaat lalu sewaktu akak dan suami pergi mencari restoren Saba' ternampak banner 'Papparich' di sepanjang jalan utama Cyberjaya. jadinya, hari ni terpaksalah kami mencuba. Macammana pun terpaksa sebab roti bakar mentega dan susu pekat dah memanggil-manggil. Kami cuba makan roti bakar di Classic Kopitiam tapi menghampakan.. tak sama. Roti Papparich yang dimasak sendiri dan dibakar atas dan bawah roti... Kelembutannya... fuhhh... membuatkan kami teringat-ingat. (Fa sayang, teruskan baca ya... jangan marah okay....)

Maka dengan rasa seronoknya kami pun pergilah terjah Cyberjaya. Tak google mencari kerana macam yakin tak susah nak cari Papparich di Cyberjaya. Lihat banner baca alamatnya. Jalan masuk utama memang dah Persiaran Apec... kena cari Cottage Walk.... mencari-cari.. pandang kiri dan kanan tiba-tiba ternampak bangunan tertulis 'Papparich...' terus masuk, mudah juga.. di sebelahnya Restoren Nyonya Seri Penang, berdepan dengan Prima Avenue, selang dua lot dengan Petronas... memang mudah. Kebetulan ada pelanggan nak pulang, dapat parking dalam premis Papparich. memang cantiklah tempatnya. Memang kami tak perlu lagi ke Puch Chong.......

Makanan yang dipesan, punyalah laju sampai. Tak sempat nak makan air batu campur. Sampai cair ABC tu... kami dok makan mee kari, kway teow dan roti bakar special.... ABC dah sampai cair tercongok tunggu kami makan....

Buat sapa-sapa yang berdekatan... mari kita ke Papparich, CyberJaya.

6 comments:

  1. mujur tak de gambor, tak jadi nak marahhhh....hihihi

    ReplyDelete
  2. fa,
    saja akak tak mau naikkan bee pee fa...

    ReplyDelete
  3. puchong-ian:

    "what puchong?....sound ulu sangat kan...haha" sarcastic sangat nih puan. Tak baik merendah-rendahkan sesuatu dan menunujuk-nunjuk dengan apa yang ada dekat kita. Sekian :)

    ReplyDelete
  4. Anon,
    jangan marah...
    kadangkala tak bermaksud apa-apa..
    (akak dah di beri amaran dgn suami jgn cakap begitu tapi saja nak berhibur sekali-sekali...)
    Akak minta maaf...
    saja nak buat ayat tu jadi rhymes...
    Tapi,
    kalau u pernah tinggal di kuala lumpur lama dulu (tahun 70an)
    Puchong tu kira jauh sangat
    Sg Penchala pun kira ulu jugak..
    tapi sekarang highway dah ada
    semuanya dah dekat... mudah nak sampai...
    Minta maaflah banyak-banyak...

    ReplyDelete
  5. Buat semua orang puchong....
    Akak minta maaf banyak-banyak sebab main-main nama puchong... akak buat rhymes nama tu...
    ( Bak kata Aisyah... " Nak mintak Ap..." - masih pelat Maaf jadi AP... tapi walaupun pelat ada kesungguhan nak minta maaf....)

    ReplyDelete
  6. salam ukhwah,

    `kadangkala tak bermaksud apa-apa'

    Saya setuju.

    Kebetulan saya pun orang Puchong juga. Pada hemat saya yang Akak maksudkan `ulu' tu, `nun jauh di sana'. Mungkin orang lain tersilap tafsir agaknya.

    ReplyDelete

Sila beri komen anda.

Hamster nak makan...