Thursday, March 18, 2010

Hari-hari Hospital... JJCK...


Sejak Isnin lalu hingga hari ini dan sampailah esuk... akak tetaplah ke Hopital Serdang. Tak boleh nak elak dah... Isnin, Rabu, Jumaat... pergi kerana dialysis.... tapi selasa dan khamis.. adalah kerana menemankan anak-anak...

Hari ini, pepagi sepi'ee dah kena bangun... sebab appointment dengan pakar pergigian tu pukul 830 pagi... Lepas bangun, suami pun pergilah ke hospital sendirian. Akak menanti Qeeb bersiap-siap dan akak pun bersiaplah jugak...( Takkanlah nak pergi tanpa mandi dan manda... ~ I ingat nak amik tuala siap-siap...)

Pukul 8 15 pagi, akak dah sampai depan kiosk jual suratkabar Hospital Serdang. Suami pun datang ke sana. Bersama-sama kami berjalan menuju ke Klinik Pergigian. Alhamdulillah... urusannya tidaklah mengambil masa yang lama. Selesai dalam pukul 845 pagi. Kes ini akan di rujuk kepada Klinik Pergigian Hospital Kajang... ~ satu hal lagi... bilalah nak pergi...??? Tunggu cuti sekolah lagi kot...

Balik dari hospital, kami singgah sarapan pagi di restoren di Hentian Bas Kajang. Kira okaylah juga sarapan yang kami pilih. Kami singgah pulang ke rumah kerana hendak mengambil barang-barang yang hendak di berikan pada Ella.. ( Teman pertama akak sewaktu pindah Bangi... inilah kawan sewaktu sensorang tunggu anak kat sekolah...)

Singgah rumah Ella sebentar.. Kemudian meneruskan perjalanan ke rumah Yati a.k.a. Damai Impian D'Bangi... Semalam akak dah buat temujanji dan laksanakan pagi ini kerana kebetulan akak pulak ABC... nak puasa pun tak boleh... jenjalan cari kengkawanlah nampaknya....

Kami tiba dirumahnya dan disambut mesra oleh Yati. Serasa macam dah kenal lama... mudah mesralah orangnya.... ( Masa borak di talipon pun dah sangka... bila jumpa ~ confirm... jenis mudah mesra, peramah ... senanglah nak beramasss mesra ~ Mcm kata ja )

Borak dari satu topik ke satu topik... Mengenangkan ada kerja lagi yang perlu akak lakukan selepas ini, akak pun minta diri... dalam pada itu masih lagi sambung cerita... Ikut nafsu nak makan dan minum... memang dah terhidang depan mata... tapi sebab akak dah sarapan pagi sebelum ke rumah Yati... terpaksalah akak pandang saja. Ikutkan memang akan habis soto dan nasi lemak yang Yati hidangkan. Soto tu Yati sediakan bersama dengan sambal kicapnya. Akak jamah sedikit, memang sedap... tapi takut akak akan jadi terlebih minum dan kerja yang akak nak lakukan selepas ini... akak tahan diri..
***Yati.... saya memang teringin nak jamah sepinggan soto dan sebungkus nasi lemak yang Yati sediakan... tapi mengenangkan disiplin diri kena kuat...
takut berlebih air nanti... Apapun ribuan terima kaseh saya ucapkan atas kesudian Yati menyediakan juadah untuk kami.

Qeeb sempat ambilkan gambar kami berdua....

Dari rumah Yati, akak ke Bangunan PKNS. Hajatnya nak ke Pasaraya di situ sebab nak belikan baju kemeja lengan pendek untuk suami. Suami akak kalau akak ajak beli baju, tak perlu aja... sebab dia lebih suka belanja untuk anak-anak daripada diri sendiri... ( Terima kaseh yang... )
Jadinya, selama ini memang akak sajalah yang akan membeli segala baju dan seluar suami... kecuali kasut...

Nampak tanda ini....
Nak ketawa pun ada....


17 comments:

  1. Hikhik! banner tu.. ada dua maksud..

    samada memang betul Big Sale or depa tengah sale a big Bra.. hahahaha...

    ReplyDelete
  2. azie,
    kenkadang nak buat sesuatu payah juga bila guna ayat yg ada 2 makna... heheheheh

    ReplyDelete
  3. mmg nampak akak tersenyum kat depan banner tu..ngeeeeeeee.

    mcm tu ler kebizian mak yg ala-ala superwomen kan? :)

    ReplyDelete
  4. oh! ada big bra sale?? kalau tau boleh kiwim..saiz nya ***dot dot dot*** hehehe....

    ReplyDelete
  5. Ai,
    bizi dibuat2 bila ABC...
    sebab masa ini ajer boleh jenjalan...
    bila tak ABC.. duduk rumah .. puasa...

    Fa,
    Kalau kiwim bwa... kenalah bawak isi sekali nak ukur 'cup'...
    ngeh..ngeh..ngeh...

    ReplyDelete
  6. akak..masih belum ada rezki nk jumpa kan..kelakar bila ingat kita berselisih kat jalanraya di bndr melaka haritu..

    seronokkan bila jumpa kwn2 yg tk pernah kita jumpa sebelum ni..

    ReplyDelete
  7. Ida,
    semuanya ketentuan dan rezeki yang telah ditetapkan Allah snw juga. Bila nak mai Bangi?...

    ReplyDelete
  8. Haha...very ambiguous!

    Mah, saya selalu tertunggu bilalah kilang triumph kat Kulim tu nak buat godown sale! Hish...kalau dapat serbu kilang dia, musti hangkut utk setahun dua punya! Hehe!

    Seronok ek, sambil buat kerja sempat jumpa kawan... saya ni, banyak memerap kat umah. walaupun panggilan pulau tu melambai...hehe.. malas betul nak kuor. Dah dua hari enjin kereta pun tak panaskan. :)

    ReplyDelete
  9. lili...
    untunglah u kilang triump dekat kulim... nanti bolehlah u serbu bila ada godown sale...
    hehehhehhe...
    jumpa kawan memang best.. itulah kerja saya... kalau saya masih tinggal di Penang, harus kita boleh jumpa...

    ReplyDelete
  10. bila selalu berulang alik ke Hospital memang sesuatu yg amat meletihkan.7 tahun lepas,paru2 saya berdarah.10 hari di ward kemudian kena follow up kat Pakar perubatan untuk mengambil ubat cair darah.Awalnya seminggu 3x kena berulang.letih kak...pagi2 dah kena amik darah..keputusan pulak paling awal keluar dekat pukul 12..pernah satu ketika sampai jam 1 pun ada...jawabnya kerja mmg tak pergi dan bila MC dan AL dh abis jwbnya kena U/L.perit sgt.Tapi ada hikmahnya,period saya selepas makan ubat cair darah yg asalnya untuk paru2 yg berdarah tiap2 bulan x mist period.Zaman sekolah dulu...setahun cuma sekali jer saya period..,..syukur

    ReplyDelete
  11. zila,
    ini namanya dalam kepayahan/kesakitan ada rahmat... kan?...

    ReplyDelete
  12. bra size 40DD sahaja yang sale...
    size 32A tak sale...
    :)

    ReplyDelete
  13. dr IS,
    itu ler.. dia jual murah yg besau2 jer...
    yg kecik, tak layan....

    ReplyDelete
  14. Mah, t.kasih daun keladi, bila lapang singgah la lagi. Org peramah jumpa gang peramah, alamtnya tak cukup tajuk nak dibualkan. Terasa kejap benor sedangkan banyak benda nak diceritakan. Dah namanya pompuan..lain kali kita jumpa lg ek.

    ReplyDelete
  15. Akak...
    nanti leh lah singgah umah dla pulak ye...

    ReplyDelete
  16. salam,

    sihat je ya

    semoga bahagia jer

    heeeeeee

    ReplyDelete
  17. Yati,
    Alhamdulillah.. dan terima kaseh...(nanti giliran uah kita pulak yer... baru adil..)

    Dla,
    Insya'Allah. Akak cukup rajin berjalan masa tak boleh puasa dan sedang ABC... Memang rajin...

    BirU,
    Terima kaseh.... Alhamdulillah...

    ReplyDelete

Sila beri komen anda.

Hamster nak makan...