Thursday, October 15, 2009

Bantuan Asma.

Ini bukannya kapal angkasa, slah satu daripada inhaler... dah lupa bila kakcik mention inhaler warna unggu.... terus ingat...
Bila dah malas nak pakai yang ini, akak kena pakai yang ini.

Tapi, selalu lupa.... yang mana dulu ek?... yang putih ke yang coklat dulu?... Dah 17 tahun guna tapi selalu lupa... apalah mak andeh ni......

6 comments:

  1. Adik pun guna inhaler ya? Samalah kita. Kakcik pun selalu lupa nak ambil pencegah (warna ungu). Bila jumpa Dr selalu diingatkan, tapi tak ingat2 juga. :)

    ReplyDelete
  2. kakcik,
    saya masa bujang dulu, batuk teruk.. sampai jumpa doktor.. tanya kat doktor kenapa tak baik-baik.. ada doktor pakar batuk tak..? Lepas tu dah kawin, suami rawat bagi pakai inhaler.. batuk dan semput baik...
    Give up dulu... pergi jumpa doktor klinik bukan pakar... depa tak tahu nak rawat...
    Alhamdulillah lah jumpa suami, tapi lelah masih ada.
    Pencegah yang berwarna unggu tu bulat kan bentuknya... itu yang paling elok. Mahal lagi harganya....

    ReplyDelete
  3. Kakcik ni, dalam handbag sentiasa ada 'benda2' tu.. pakai lipstik tak pulak lupa, tang namanya 'ubat' selalu je lupa... :)

    Adik...

    kakcik nak ceria-ceria ni...

    nanti kakcik buat catatan baru untuk tutup catatan yang tadi, ok?

    ReplyDelete
  4. kakcik,
    inhaler ni banyak membantu jka kita rajin gunakan. Tapi biasalah.. dalam handbag saya selalu takda...kira bagus jugak kakcik ada jugak dalam handbag inhaler ni.

    Okay... muga kakcik lebih ceria sepanjang hari.

    ReplyDelete
  5. Anak Tie ada asthma. Biasa guna yang putih kat bawah tu. Doktor ada bagi pencegah tapi guna bila teringat je. Jadi akhirnya guna yang putih tu bila batuk. Oleh kerana asthmanya tak teruk, kak tie tak la risau sangat.

    First time tengok yang warna purple tu. Yang warna cokelat tu untuk apa pulak ? Tie ni kekadang kalau batuk semacam je, guna gak inhaler anak tu (yang putih). Tapi tak pernah tengok yang warna cokelat.

    ReplyDelete
  6. Tie,
    Masa akak jumpa pakar pernafasan kat HUKM, lihat contoh inhaler kat dinding klinik... ada macam-macam warna. Akak punya baru 3. Ada sepuluh lagi yang akak pun tak pernah tengok.
    Yang coklat.. pencegah. Kena selalu gunakan.
    Yang putih... lelah biasa.. bila lelah, guna.
    Yang unggu... masa akak batuk teruk dan ada infection kat paru-paru, pakar HUKM beri.
    Dulu, akak ada warna biru... hijau... sama aje pada akak.

    ReplyDelete

Sila beri komen anda.

Hamster nak makan...