Wednesday, October 28, 2009

Sikap manusia.

Cuba bayangkan orang yang mengata itu tulus dan baik seperti aunty ni....Kan manis....


Tersentap juga akak bila dapat tahu dari kawan, ada kawan dah kutuk akak...kaw..kaw punyer....
depan kita, manis mulutnya... belakang kita...ditikamnya kita. Apalah depa ni... kalau dah namanya kerja, buat ajelah kerja tu.

Tapi biasalah... bila dah ada tukang sampai, itu yang bahaya. Sebab kalau situkang sampai tak menyampaikan, kita pun tak tahu. Tapi bila kita dah tahu, kita tersentak pula.

Selalunya bila kita dapat tahu kita akan marah kan... tapi kali ini, akak kena pikir panjang...jangan melompat...jangan nipis sangat telinga tu... relak.. tarik nafas dalam-dalam... lepaskan.

Bila jumpa orang yang berkenaan buat macam takda apa-apa. Bukannya berkudis pun dia kata. Dan betulke apa yang tukang sampaikan tu kata?...

Bertenang. Tarik nafas dalam-dalam.... Hmmmmmmmm lepaskan.


5 comments:

  1. Loh!! boleh buat tak tahu bila jumpa org yg mengata tuh???
    Kak Nani kalau situasi macam tuh suka confirm and confront sebab belum tentu yg menyampai tuh betul..entah2 dia yg Kak Nam..tali barut selalu nya besar dosa nya..sebab itu adalah cara halus utk memutuskan siratul rahim..

    ReplyDelete
  2. Yang mengumpat tu memanglah salah (kalau betullah dia mengumpat). Yang tukang sampai tu laaaaaaaaaaaagiiiiiiiiiiiiiii la bersalah. Apa tujuannya menyampai2kan??? Nak tunjuk kononnya dia tu lebih baik???

    Ish...ish...ish...

    Kita yang menerima, kenalah rasional kan Adik.. Kang tak pasal2 BP yang dah nak turun tu naik mencanak semula...

    ReplyDelete
  3. Betul kak, saya setuju dgn kak cik....bahaya ni, boleh memecah belahkan silaturrahim. Dalam situasi ni, elok lah kita berlapang dada je, kalau fitnah tu lain, memang saya akan cuba nak confront tapi kes2 kutuk dan mengumpat ni, baik akak jangan layan. Kalau kita steady je, mesti pihak satu lagi, takkan senang hati, haaaa...padan muka dia. hehehe

    ReplyDelete
  4. kak nani,
    rasanya kalau confront pun takkanlah dia nak mengaku... anggap aje biasa-biasa.
    saya dulu suami saya panggil 'telinga nipis', sbb cepat melompat, tapi saya fikir dah tua pun...kena ubah. Dan yang mengata tu, bukannya untung pun...saya dapat pahala dia...(Saya ke yang berkata begini?.... saya dah tua sangat kot...)

    kakcik,
    betullah, nanti naik B/P mencanak.... satu hal pulak. Itu yang saya dok tulis kat entry ni.. nak bagi release... dan saya tak terasa marah sangat pun dan minggu depan saya akan belanja orang mengata tu cup cakes....

    ReplyDelete
  5. Fa,
    terima kaseh bagi pandangan. pstutnys kslau fitnsh, kita betulkan..tapi diumpat, biasalah...
    sapa yang tak pernah kena umpat?..
    rilek..tahan nafas...lepas...
    kita layan dia baik-baik.. biar dia terkesima...
    (terlalu ingin akak menggunakan ayat terkesima...entah kena ke tidak...)

    Terima kaseh semua kak nani, kakcik dan Fa kerana bagi pendangan... akak taklah keseorangan. Tadi terkujat lah jugak masa dengar... tapi sekarang... hmmmmm tak kisahlah.

    ReplyDelete

Sila beri komen anda.

Hamster nak makan...